Friday, May 20, 2011

jangan tido lewat petang

korng pernah dengar x ..orng tua-tua always pesan " x elok waktu2 senja niee nnti boleh jadi sewel a.k.a gila"  tp bgi aku .ia mnjadi lebih teruk daripada tu .. aku pernah terkena time skolah rendah dlu .. citer dia camnie

time skolah rendah dlu .. always ad kem2 kecemerlangan yng diajurkan khs untuk calon2 UPSR ( ujian yang paling menakutkan dari aku awal sekolah rendah lagi) ..tp kem2 camnie mmg bgus but sometime ..kem2 camnie amat memenatkan  tubuh badan + otak = mals nak masuk kem ... mne tidak penatnya... 5 subjet dk attack dalam otak ...  disebabkan terlampau penat .. pada suatu hari  aku  t'tido  lepas balik dari kem yang tamat lewat petng  uniform sekolah pn x tukar lagi  ... . best duk layan tido.. mimpi pn macam ... tibe2 my father(abah) duk kejutkan aku...

Abah:bgun..bgunn dah lewat dah nak sembahyang subuh dah pukul 7.00 pgi dah
aku : SUBUH ???? (aku  rase bru jew tido ptng xdi lepas solat asar xkan terlelap sampai pagi)
abah : tengok kat luar tu matahari dah nak naik , hari makin cerah dah ...
aku : ( jenguk kat luar dgn muka blurrr.. n still pakai uniform sekolah ) ha'a dah pagi dah.
abah: xda kem ke hari nie ???
aku : KEM????? ( aduyaiii......habislaa aku... aku dah lewat nak gi kem nie )

aku pn cepat2 cpai beg aku n trus naik basikal aku  dgn x mandi n still pakai uniform petng
( cepat2!!! lau lambat kena punishment)... dalam kelam kabut + muka bgun tido+ xmandi = BLUURR sgat2
tibe2 aku dgar my father panggil aku .......

abah : eahhh nak gi mane tu ???? 
aku : gi sekolah lahh dah lewat nie nak pi kem... nnti punishment 
abah : nie bukan pagi lahhh nie dah senja dahh... ....(sambil gelak besar kat aku )
          dah waktu magrib dah nie meh masuk umah  
aku : SENJA????????    AAaaaaaarrrrrhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!! 

aku rase bengang + geram + separuh  (@#%&*&^%$&^$#$%^ )dah...... satu family duk gelak kat aku hari tu ...aku pn apa lagi (  WWWAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!) huhuuhuhuh malu siot....

NO,no,no,......aku dikenakan oleh my father sendiri ... aduyai ...( slalu knekan aku ... )
 lepas peristiwa tu aku dah jarng tido petng ,... kecuali tlalu penat ..

P/S: smpai skrng my father duk citer kisah nie kat saudara-mara aku .... ADUYAI......

No comments:

Post a Comment