Sunday, July 22, 2012

puase ohh puase

bahagian 1 ( hihihihi cam citer upin-ipin jew )

haa alhamdulillah ...syukur Allah still give me chance untuk berjumpe dengan bulan yang penuh dgn rahmat dan keberkatan iaitu bulan RAMADHAN .... untuk pengetahuan semua .... tahun nie berbeza dgn tahun lain coz tahun nie full-time pose kat umah coz dah abis belaja ..... x cam time duk kat KULIM dulu ... sedih selalu teringat kat family ... x kisah laa orng nak cakap anak mak or anak manja ... tu makna aku sayang n always ingat pada family aku ... tp bila pose start 2 hari lepas aku fill cam something kekurangan ... aku try cari pew yng kurng ... akhirnya aku sedar yang tahun ni aku berpuasa tanpa kekawan umah sewa aku .. mne xrindunya ... dah tiga tahun aku kenal ... n dah setahun mean 2 semester aku join duk umah tu ... nie kekawan kat umah sewa aku ..acap,bok , kang , palie, leman ......

nie acap ..tp aku panggil pak chan jew hihih pelopor dslr kat umah sewa .

ruzaini a.k.a bok ... yng nie duk slalu kenakan orng hihihi ad jew cerita lawak dia 



fahmi a.k.a kang ...


azri a.k.a leman




palie...

 banyak kenangan pahit manis sukaduka yng aku belajar dari hidup di negeri orng dari segi percakapan .. pergaulan ... adat dan budaya orng utara .... actually mmg best ... sampai aku pn dah boleh cakap utara sket2 walaupn x berapa pandai ..atlist aku belajar selami budaya dan cara hidup diorng ...
 aku ingat lagi kalau bulan pose dlu .... time bangun sahur ... aku haram x bngun pn .hihihihi jam kat henfon jew bunyi kuat tp aku haram tido buat deeeerrrkkkk je  hihihihi.... selalu kena perli dek acap n bok coz jam jew bnyi tuan langsung x bngun .... time waktu petng time bazar ramadhan ... sibuk duk kirim2 ...coz malas nak gi bazar ... tp kalau hujung minggu aku trpaksa pi sendiri jgk ..coz aku sorng jew duk umah time tu ..yg lain semua blik kg hihiihihihi................. kg diorng dekat xpew laaa... aku duk terengganu ... jenuh nak naik turun bas  ... xpew atlist ad member kamcing aku ( abe ) nama lain tp aku panggil abe dari sem satu lagi ... biasa dia duk teman aku ....

haa niee laa afiq a.k.a abe

huahahahah nie kaki gelak mmg A hihihi sakit perot aku duk dgn dia ...ad jer idea lawak dia
bila semua siap beli lauk nasi mask sendiri kat umah ... mask nasi ikut giliran hihihi tp kalau time aku jew kompem nasi lembik ... terlebih air hihihi ..lepas pada tu kalau giliran aku masak nasi.. aku suh bok cheak hihih kesian laa kat kekawan makan nasi lembik time berbuka  .... kalau ad rezeki .. pi buka pose kat surau dalam taman ... hihihihi semua buat muka baik coz dapat makan free.... solat berjemaah ..biasa leman yang jadi iman coz dia yang paling layak antara kami semua ...ilmu agama pn tinggi ... time pi terawih pn best ,,, biasa pi merempit dgn moto ... entah camner satu hari tu buang tabiat nak pi jalan kaki .... x sampai separuh jalan kena ligan ( kejar ) dgn anjing ... cis anjing betol laaa ... semua lari litang pukang huahahahha mmg lawak giler ... hihihih aduyai

best ingat time duk dengan kekawan dulu ... saat manis camtu dah susah nak berulang just tinggal memori jew laaa ..insyallah kalau umur panjang aku nak jmpa lagi kekawan aku nie ,... amin





nanti aku post lagi
( menaip sambil mngalirkan air mata )  :-)

No comments:

Post a Comment